W zależności od konfiguracji, SOOT może informować klienta o:
- Fakcie przyjęcia przez przewoźnika zlecenia transportowego z przesyłką do tego klienta
- Podstawienia samochodu u dostawcy
- Terminie rozpoczęcia załadunku
- Terminie zakończenia załadunku
- Wyjeździe samochodu do klienta
- Nieprzewidzianych zdarzeniach na drodze generujących opóźnienie - korek, wypadek, itp.
- Estymowanym czasie przyjazdu do danej lokalizacji (ETA)
- Zaraportowaniu przez kierowcę faktu dostarczenia przesyłki
Ponadto SOOT umożliwia klientowi potwierdzić prawidłowość i terminowość dostawy oraz zgłosić ewentualne zastrzeżenia w procesie śledzenia przesyłki.
Drugi sposób współpracy z klientem w systemie SOOT, to założenie takiemu klientowi indywidualnego konta wraz z hasłem. Wówczas otrzyma on możliwość samodzielnego awizowania swoich odbiorów (lub dostaw), realizowanych jego własnym transportem. W takim wypadku, klient lub jego przewoźnik będzie mógł wybrać dogodne okno czasowe i monitorować terminowość obsługi (np. opóźnienie podstawienia samochodu w stosunku do planu).
Dzięki włączeniu swoich klientów do współpracy on-line:
- Polepszysz relacje z klientem, umożliwiając mu przekazywanie w prosty sposób uwag o realizowanych przez Ciebie dostawach.
- Zwiększysz wiarygodność informacji raportowanych przez spedytorów.
- Poprawisz terminowość przewozów.
- Wyeliminujesz lub znacznie zredukujesz komunikację telefoniczno-mailową z klientem, w zakresie planowanych terminów dostaw.
- Usprawnisz planowanie załadunków/rozładunków realizowanych samodzielnie przez klientów (odbiorców/dostawców).
- Dzięki oznaczaniu stemplami czasowymi wszystkich etapów obsługi oraz zbieraniu w jednej bazie uwag od klientów, znacząco zredukujesz ilość nieprawidłowości i wąskich gardeł.
Przykładowe zdjęcia ekranu z aplikacji