Giełdy transportowe czy własny system aukcyjny?
aukcje-internetowe

Opinie na temat internetowych giełd transportowych są dziś mocno zróżnicowane. Obserwując zmiany jakie zachodzą na rynku można odnieść wrażenie, że więcej znajdziemy negatywnych komentarzy pod ich adresem. Czy własne systemy aukcyjne przedsiębiorstw są dla nich dobrą alternatywą?

Negatywne emocje wzbudzają szczególnie giełdy bezpłatne, gdzie niemal każdy może się zarejestrować. Brak solidnej weryfikacji zlecających, jak i firm transportowych rodzi ryzyko oszustw i nadużyć. Giełdy płatne weryfikują nowo zarejestrowane firmy eliminując częściowo ryzyko, jednak nie zapewniają pełnej gwarancji wiarygodności zlecających, jak i rzetelności samych firm transportowych. Zdarzają się zakupy transportu na jednej giełdzie i jego odprzedaż na innej, ceny są negocjowane poniżej rentowności, zleceniodawcy są niewypłacalni lub opóźniają wypłatę wynagrodzenia.

Wszystkie te czynniki niekorzystnie wpływają na sytuację rynkową, odbijają się szczególnie na małych firmach, dysponujących nielicznym taborem. Dlatego też dobrym kierunkiem ewolucji giełd transportowych wydaje się być tworzenie własnych, zamkniętych giełd producentów, czy dystrybutorów, które są dostępne wyłącznie dla zatwierdzonych przewoźników.

Tego typu rozwiązania z jednej strony pozwalają zastosować ideę wykorzystywania wolnych mocy przerobowych przewoźników, a co za tym idzie uzyskać realne oszczędności. Z drugiej, zapewniają poczucie bezpieczeństwa i stałej kontroli – zleceniodawca może selekcjonować listę przewoźników, pozyskując nowych i eliminując niesolidnych. Posiadają także historię konkursów ofert, co pozwala na optymalizację kosztów transportu na często wyznaczanych trasach. Dedykowany system aukcyjny jest kompatybilny z systemem zamówień online, a nawet może być zintegrowany z aplikacjami typu ERP upraszczając procedury związane z wystawianiem dokumentacji po zakończeniu aukcji.

Dzięki zamkniętym giełdom korzystają również firmy transportowe. Po pierwsze, w zamkniętych systemach aukcyjnych, takich jak SOOT, dedykowanych indywidualnym przedsiębiorstwom produkcyjnym przewoźnicy dysponują szczegółowymi informacjami na temat zleceniodawcy i zwiększają swoje szanse na regularną współpracę. Po drugie, nie muszą ulegać sztucznemu obniżaniu cen, co często ma miejsce w otwartych giełdach. To także usprawnienie komunikacji – firmy transportowe uzyskują szczegółowe informacje na temat terminów, typu transportu i jego wymogów, a po zakończeniu aukcji w szybkim tempie uzyskują kompletną dokumentację przewozową, co oszczędza czas i pozwala na lepszą organizację pracy.

Czekamy na Państwa opinie na tematfunkcjonowania publicznych i zamkniętych giełd transportowych. Zapraszamy do komentowania.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie. Więcej informacji znajdziesz na wszystkoociasteczkach.pl

Zamknij