Dyrektywa siarkowa wpłynie na wzrost kosztów transportu samochodowego
newlead-ship-1024x752

1 stycznia 2015 roku wejdzie w życie tzw. dyrektywa siarkowa, nakładająca konieczność zmiany paliwa żeglugowego w regionie SECA. Paliwo o obniżonej zawartości siarki zmusi fracht morski do podniesienia stawek nawet o 50 USD na kontenerze dalekomorskim. Według analityków podwyżki w transporcie morskim odbiją się mocno także na transporcie drogowym i intermodalnym.

Podwyżki frachtu morskiego przełożą się bezpośrednio na globalne ceny dostaw towarów, a zatem kosztów transportu samochodowego i intermodalnego. Przeprawy promowe są bowiem ważnym elementem składowym cen transportu samochodowego. Transport intermodalny korzystający z odcinków morskich również zostanie zmuszony do rewizji obecnych cen za przewóz naczep i kontenerów. Producenci towarów eksportowych muszą zatem przygotować się na zmiany stawek przewoźników.

Według analityków wprowadzenie dyrektywy siarkowej może się także przełożyć na wzrost cen oleju napędowego. Istnieje duże ryzyko, że popyt na nowe paliwo o obniżonej zawartości siarki skłoni rafinerie do przekwalifikowania się w stronę produkcji nowego tzw. czystego paliwa. To z kolei może spowodować wahania cen paliw używanych w transporcie drogowym. Realizacja tego czarnego scenariusza może doprowadzić do poważnych konsekwencji finansowych, które dotkną nie tylko przewoźników, ale również firmy produkcyjnie.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie. Więcej informacji znajdziesz na wszystkoociasteczkach.pl

Zamknij