Wraz z przekazywanym do spedytora zleceniem transportowym, określane są ramy czasowe dla załadunku i rozładunku ( okna czasowe ). Wykorzystywana jest tu unikatowa funkcjonalność systemu SOOT, umożliwiająca wielopoziomowe zaplanowanie czasu podstawienia samochodu i ew. terminu dostawy do klienta.
- Przede wszystkim SOOT pozwala określić bardzo elastyczne harmonogramy pracy magazynów i węzłów oraz ich przepustowości.
- Ponadto dla każdego zlecenia istnieje możliwość określenia wymaganych ram czasowych dla załadunku/rozładunku w każdym węźle.
- Spedytor może też wskazać konkretne, niezajęte jeszcze okienko czasowe, w którym planuje podstawić samochód w ramach czasu wyznaczonego w dwóch poprzednich punktach.
W wieloetapowe planowanie zaangażowani są kolejno:
- Pracownicy działów handlowych
- Logistycy i pracownicy działów spedycji
- Spedytorzy i przewoźnicy
- Klienci (dostawcy i odbiorcy)
Na spedytorów i przewoźników przesunięty zostaje obowiązek podania niezbędnych danych awizacyjnych, umożliwiając im zmianę tych informacji nawet do chwili przyjazdu przed bramę zakładu.
Jakie korzyści w zakresie awizacji i „okien czasowych” przyniósł SOOT naszym klientom:
- Praktycznie wyeliminowano spiętrzenia samochodów przed bramami zakładów.
- Zdecydowanie poprawiono planowanie załadunków i rozładunków.
- Nawet o 3 godziny skrócono czas oczekiwania na załadunek/rozładunek.
- Dzięki rejestrowaniu opóźnień podstawienia samochodu przez spedytora w stosunku do planowanej awizacji, od 60 do 80% samochodów przyjeżdża obecnie o czasie.
- Zmniejszono naliczanie przez spedytorów tzw. postojowego, czyli kosztów postoju samochodu przed bramą wjazdową i podjeżdżania w kolejce.
- Zredukowano nawet o 80% ilość kontaktów telefoniczno-faksowo-mailowych ze spedytorami, w zakresie uzgadniania danych awizacyjnych i terminów podstawiania samochodów.
- Uproszczono rejestrację przez pracowników ochrony faktu podstawienia samochodu, a czas obsługi formalno-administracyjnej na bramie skrócono do niezbędnego minimum (mniej niż 1 minuta).
- Dzięki rezerwowaniu „okien czasowych” zarówno dla transportów typu Franco jak i Loco, a także dla dostaw surowców realizowanych samodzielnie przez dostawców, skrócono nawet o 50% czas niezbędny do uzgodnienie takich transportów.
- Zredukowano praktycznie do zera ilość błędów komunikacyjnych.
- Zdecydowanie poprawiono wskaźniki dostaw o czasie.
Jeśli:
- chcesz systemowo, transparentnie i tanio zorganizować obsługę transportu,
- planowanie, przygotowanie i nadzorowanie usług transportowych zajmuje Ci zbyt dużo czasu,
- pozyskiwanie i uzgadnianie danych awizacyjnych, niezbędnych do wystawienia zlecenia transportowego, zajmuje pracownikom większość czasu,
- komunikacja z przewoźnikami staje się dla Ciebie zbyt uciążliwa,
- myślisz o poszerzeniu grona przewoźników, ale obawiasz się związanej z tym konieczności zwiększenia zatrudnienia,
- problemem stają się kolejki samochodów przed zakładem lub zaczyna brakować miejsc na Twoim parkingu,
- zlecasz wiele przewozów,
- przygotowujesz się do organizacji transportów na nowe kierunki,
- sądzisz, że masz wynegocjowane najlepsze ceny na obsługiwanych kierunkach,
- przełożeni domagają się obniżenia kosztów transportu,
- masz problemy z rozliczeniem usług zrealizowanych przez przewoźników,
- ponosisz koszty związane z nieterminowymi dostawami,
- masz inne, niewymienione powyżej problemy związane z obsługą transportu,
to z pewnością potrzebujesz SOOT, elastycznej i wielojęzycznej aplikacji z nowoczesnym interfejsem użytkownika i przyjaznym licencjonowaniem.